Saturday, February 12, 2011

Version of Myself [I'm Not Perfect]

1stly...thanks to Nur Hidayu Harun sebab jadi follower yang ke-50..hehe..sapa2 yang sudi..jengukla blog dia..(klik sini)

ps: pic2 dalam entry ni saya lukis guna PAINT (Window 7) & diedit guna PhotoScape

"Selamat Membaca"

Lama tak update blog ni...seminggu lebih dah..hehe..

lega dapat update...entry kali ni simple jak..

minggu lepas..banyak sangat benda berlaku..

sampai nak putus asa..

huhu..gara2 kes backstabber..

adoi..susah kan kalau de kawan yang pentingkan diri...

sudah tahu ada tanggungjawab...janganla mengelak..

bila dah dapat masalah..salahkan orang pulak..adeii....tak patut k!!

takde orang perfect kat dunia ni..

setiap orang de prinsip dia sendiri...

tak semestinya kena buat cara kamu jak k!!! 

macam2 jenis kawan saya da...

mesti korang pun camtu kan??


ya ya....saya tak perfect...tak comel sangat...tak pandai bergaya..
suka merajuk..moody....emo sangat....
tapi saya pun ade hati k...
kalau saya sedih...saya nangis..
kalau saya marah...saya jadi ganas k..
tapi satu...saya tak akan pernah tipu..lebih2 lagi bila melibatkan ilmu..
saya masuk "U"..bukan untuk dapat Dean's List ker...pointer 4.00 flat ker..
tapi saya nak menuntut ilmu.......
kalau kita belajar hanya nak dapat result yang gempak..pastu dapat keja bes2..
takde gune jugak..
kan kan??
life is a journey k..
hidup ni bukan tentang macam mana ending yang kamu nak...tapi macam mana jalan hidup yang kamu nak..
sebab kita tak akan tahu pa yang berlaku pada masa depan..tapi sekurangnya..kita bole merancang kan??
walauapapun rintangan hidup ni..NEVER GIVE UP!!!!!


ok2...berbalik kepada jenis kawan...


kawan ader lelaki..perempuan..maksudnya...
bila dah berlainan jantina...ofcuz berlainan cara berfikir...
personaliti pun lain2..tapi itu yang specialnya kita kan...
kita ada akal untuk berfikir...^^


kawan saya..de yang kaya...banyak tu $$$$ diorang..
tapi...ade jugak yang sederhana..(saya la tu)..
tapi..tu tak penting kan??
ingat k..kalau awak...ye awak..tau awak tu kaya..tolong2 la
orang yang miskin...sesekali..buatla amal kebajikan..
jangan la bazir duit pergi shopping jer..
fesyen tu sentiasa up to date la..kalau sume nak dibeli..
nanti membazir pulak...
tapi saya tau..ade yang tak camtu..pandai berjimat & low profile..
suke kawan yang camni...^^

hoho...ya ya...biasala...tak semua orang dilahirkan dengan rupa paras 
yang perfect..de yang hitam...de yang putih...
de yang gemuk....kurus..saya pulak..seorang gadis yang pendek..
tapi...tu bukan alasan kita nak pilih kawan...
maybe mereka ni sederhana je rupa paras..tapi..fuhh..
diorang maybe genius...+ berhati mulia...
hoho..^^..suke kawan yang cenggini..tak pernah anggap kelemahan orang lain sebagai alasan nak berkawan..
bukan ker kita ni pun tak perfect...^^

ni part yang kena ambik serius...
kadang2..ade masenyer...kita terjumpe kawan yang jahat..
ader kawan yang baik.......
maybe diorang jadi jahat sebab diorang nak tarik perhatian orang..
atau..maybe diorang time kecik2 de masalah keluarga..jadi bila dah besar..
diorang jadi cam evil sikit...
contohnya kan...maybe..si A ni de problem dengan family @ bf/gf ker..
so...si A ni jadi macam ego sikit...
dia rasa dia betul jer...(mr/miss perfect kot??)
so..bila da orang buat something yang dia tak berkenan di hati..dia jadikan alasan tu
untuk kenakan orang tu..salahkan orang tu...(saya de kawan yang begini..sedih2..)
tapi kan....
eventhough si A ni evil...tapi kita tak boleh nak salahkan dia juga..
ya ya...sebab...kita tak tahu pa yang dia fikirkan..
maybe kita fikir cara 1 betul..tapi dia rasa cara 2 yang betul..
so..kita diam2 jak la...kadang2..kena accept the fact that..
ade sesetengah benda kita tak bole ubah..
kita takde hak kan nak judge orang..sebab diorang de "DUNIA" diorang sendiri..
maybe dalam "DUNIA" tu..itu cara diorang rule other people..
but for me...saya tak kan putus asa..
saya tak kisah hilang kawan yang camtu..tapi saya berdoa..dia akan berubah..
saya pun akan sentiasa berubah..jadi someone yang lebih baik..

so..saya decide...saya akan berkawan dengan sapa2 yang sudi kawan dengan saya..
tak kisahla...dia hitam ker..putih ker...pelik ker..
sebab kita semua sama..kita manusia..selalu jer wat silap...

btw...^^ saya sayang kawan2 saya..thanks wat kawan2 yang
selalu ada kat sisi saya time saya sedih..

-THE END-

6 comments:

  1. pst la entry cheese cake oreo..& cam mne nak letak teks n pic cam tue..kte try wat x dpt pun..

    ReplyDelete
  2. cik kak:nanti..hehe..
    sng jak kn nk ltk pic tu..
    upload dlu pic..then klu nk gna ntuk stu prggan tu..klik pic yg nk dgna..then tlis blik ^^

    ReplyDelete
  3. ieda: thanks...luahan hati tu..hehe

    ReplyDelete
  4. thx cz tag me...hehe
    muka awk seiras ngn romate sy...
    ________________________________________________
    dlm dunia nie mcm2 ragam manusia...
    so, terpaksa la kita harungi sume 2 kn..dugaan kt dunia...
    kdg2 sy pon nk give up...
    dh puasa nangis.. maybe sy pon byk ragamnye jgk kn....hehehe
    tp ssh nk jmpe kwn yg btol2 sejati n yg ikhlas nk kawan ngn kita..
    insyaAllah.. kita akn jmpe kwn yg sanggup mengharungi semasa kita senang & susah.. :)

    ReplyDelete
  5. dayu: ur welkam..^^
    betul2..kawan yg sejati mmg akn ada jga..
    thanks...^^

    ReplyDelete