Sunday, February 13, 2011

say No to 14 but say Yes to 15



Salam & selamat sejahtera..^^
direct to the point...saya tak celebrate pun Valentine's Day...
tapi tu tak bermakna saya benci @ menghina sapa2 yang celebrate hari ni..
itu hak diorang kan??
konfem hari ni...ramai yang celebrate..lebih2 lagi yang
dah de gf/bf/husband/wife..
but hey?..sapala saya nak halang kan..hoho..
tak suka bila orang gaduh2 tentang hal ni walaupun secara "Silent"..
maksudnya...mereka "bertikam lidah" kat blog2 la..& apa2 jak jenis media massa @ social networking..
bagi yang rasa dia tu boleh berfikir secara waras & tahu apa sebab Islam haramkan hari tu..
so..tak payah la celebrate..lagipun..kalau nak tunjukkan kasih sayang kat someone...no need k nak tunggu hari ni..
+++ lagi...tak perlu la nak sampai kiss2/hug2...kalau nak sangat..kahwinla..^^
bila search kat Google tentang fakta Valentine's Day ni..
macam2 yang keluar..so..maybe tu yang buat orang keliru..nak percaya mana satu..
time blogwalking pun ramai gila blogger2 tulis tentang hal ni..macam2 fakta yang mereka utarakan..
so..saya pun keliru..
but...hari ni..sempat lagi buka my favourite's website
Of cuz penulis dia da tulis tentang fakta sebenar Valentine's Day..
so..sapa2 yang nak tahu..(klik sini)


tapi kan..saya lebih menunggu kedatangan hari ni..
12 Rabiulawal 1432 Hijarah/2011 Masihi
hari yang sangat2 la special...^^
hari orang yang paling saya cintai selepas Allah SWT..

so...atas ni adalah sebab...napa...saya tulis tajuk entry ni..
"say No to 14 but say Yes to 15"..


sapa2 yang sayang Muslimin/Muslimah tu..
sama2 la kita pertingkatkan amal ibadah k..^^
saya tak perfect..tak juga seorang yang alim..
tapi saya tahu bezakan apa yang baik & buruk..

Firman Allah Taala bermaksud: Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu memandai-mandai (melakukan sesuatu perkara) sebelum (mendapat hukum atau kebenaran) Allah dan rasul-Nya dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (Surah a-Hujuraat: ayat 1).


ps: saya hormat kawan2 saya yang berlainan agama..kalau awak/anda/kamu seorang yang berilmu..pandai..
jadi..janganla saling menghina..semua orang ada sebab yang tersendiri..kenapa mereka sambut/tak sambut Valentine's Day..yang penting...kekalkan keharmonian yang kita rasa sekarang..
tak sambut..diam jer k..sape yang sambut...tak payahla kecoh2..^^
-The End-

2 comments:

  1. terlintas nk mengomen kt cnie:
    sumtime ppl think Valentine as the part where they cn show their love to their partner w/out think twice b4 they doing that. instead of celebrate Maulidur Rasul,they rather to celebrate valentine. pape pn,ni sume tpulng pd indvdu 2 sdri.tnpa prlu tggu Valentine day pn ley show how much u loves that person but ikut lndsan yg btol ler.^^

    ReplyDelete
  2. kimi: betul2....^^..but bgi yg Muslim tu...spttnya tahu yg mna lbh utma...

    ReplyDelete