Saturday, March 19, 2011

Version of Myself [You Are Special]

 Attention: other images are from Google..& the rest are my own pic ^^

Salam & hi...lama dah tak update blog ni..=.="
Too bz with my "homework" as a student..
But it's okay..
I'm not a serious blogger pun..hehe..
Today..ye ye..arini..
Just want to share..about my thought..

That day..not really remember la hari bila..
saja nak kuar jalan2 around kawasan U..tapi sorang2 jak..(kesian..)..
sebab stress sangat kan..banyak keja..
so..dalam time jalan2 tu..curi2 tengok jugak apa perkembangan yang da kat dalam U ni..
oh yes...ternampak something yang interesting kat cermin salah satu bangunan kat U..
rasanya cam poster yang someone tampal kat cermin dia..
jadi kan..rasanya..orang yang lalu-lalang di kawasan bawah bangunan tu
dapat nampak kot pa yang tertulis kat poster tu..
tapi kan..apa yang besnya..kat poster tu tertulis ni..


"YOU ARE SPECIAL"

woaaaaaaaaa....when i saw that..
terus tersenyum..hihi..
yup..tak tau napa..nasib takda orang yang lain time tu..
hehe..rasa "perasan" pula...
yea..i'm special kan??

oh..lebih kurang cam dalam pic ni la situasi yang wat saya senyum..^^


saya rasa diri saya special..

kenapa??hihi..nanti k..
before tu..just want to share..apa..sapa..yang wat saya rasa saya ni special..
kat bawah ni..mereka2 yang wat saya fikir camtu..they are my inspiration..^^

my parent..sori..tak boleh share pic sebenar..^^

MY PARENT ^^
ya..my parent adalah sumber inspirasi ku..hehe
why??sebab..mereka kenal saya..mereka tahu pa yang saya suka & tak suka..
mereka selalu ingatkan saya..."buang yang keruh..ambil yang jernih"..
maksudnya..apapun yang saya buat...saya kena ingat juga..
tak boleh lebih dari limit..maksudnya..bila buat sesuatu..@ bila inginkan sesuatu..
saya kena ada niat yang betul..barula boleh berjaya kan..
mereka juga selalu "remindkan" saya..jangan buat something yang bodoh just because 
i want to be like others..ya ya...
sometimes..nak jugak jadi cam orang lain..
but hey...you have your own speciality kan??
so..you are also special kan??^^
so..live up your dream..but..janganla lupa jati diri k..

oh..^^

FRIENDS
yes..friends...^^
got many friends..
but not all of them are truly sincere with you..
only few of them are truly your friends..the rest..emm..no komen..
hoho..jujurnya..saya lebih suka tak ramai kawan..
sebab..kalau ramai pun..tak semuanya jujur..ada yang just nak ambil kesempatan..
tapi sikit jer yang betul2 boleh diharap..^^
so..kadang2..ada timenya kita kena jadi cik INDEPENDENT..
kawan2 kita pun special..^^
so..mereka adalah sumber inspirasi terdekat yang kita boleh nampak selain parent..
kan dah cakap tadi..buang yang keruh..ambil yang jernih..
apa2 jer sikap yang baik..yang boleh dicontohi..yang ada pada kawan kita..
kita patut ambil tu..kadang2..mereka ada "speciality"..yang kita tak ada..
tapi..itu tak bermakna kita nak tiru mereka..just take the good thing k..^^
kalau sayala..even time sekolah dulu..saya memang suka bandingkan diri dengan kawan2 lain..
especially part2 kepandaian..kalau diorang pun boleh jadi pandai & rajin..saya pun boleh..
kan kan ??
boleh bah..^^

eee...suka dia!!!

HIM
oh oh...apa kaitan si dia ni dengan my inspiration ??
okay...Adam G. Sevani ni merupakan salah seorang pelakon dalam STEP UP 2 & STEP UP 3 (3D)..
hihi..suka watak dia..agak nerd orangnya..tapi karakter dia agak menarik..selain pandai menari..
dia hebat dalam "LIGHTS"..(kira dia ni tau benda2 @ gadjet tentang light)..even dalam citer step up 
pun dia ambik engineering dalam bidang tu..
tapi kan..dalam step up 3 tu..
ada quote yang best kuar dari mulut dia..
apa tu ekk??

he said...

1st quote
"TO TRAVEL IS BETTER THAN TO ARRIVE"

2nd quote
"IF YOU CHOOSE THAT ONE PATH..IT DOESN'T MEAN YOU HAVE TO BAN THE OTHER PATH"

ps: sori..kalau da grammatical error..tapi lebih kurang camtula ayat yang dia cakap..

yes..betul jugak kan pe dia cakap..kadang2..bila kita dah pilih satu jalan hidup tu (contohnya apa yang kita nak jadi)...tak semestinya kita tak boleh buat benda lain yang kita suka kan??
&...kadang2.dalam hidup ni..kita tak semestinya berebut sangat nak capai pa yang kita nak..
kita harus nikmati hidup ni..susah senang yang kita lalui tu..that is just a small matter kan..
at the end nanti..kita dapat juga pa yang kita nak..
so..don't be too afraid of the future..but you should be afraid of what you want to do in your life..^^

^^..actually..there are other things that inspired me..hehe..tapi..above are the main one..

how about you??

do you have your own speciality..???

i know you have right??



ps: hoho..yes..kita semua special!!!^^


-the end-
















No comments:

Post a Comment